понеділок, 29 березня 2021 р.

 

ВИРОБНИЧЕ  НАВЧАННЯ

Група №11

Дата:30.03.2021рік.

Тема: Проведення  щоденного технічного обслуговування  тракторів та сільськогосподарських машин

ПЛАН

  1. Щоденне технічне обслуговування трактора МТЗ-80

   2.Щозмінне технічне обслуговування тракторів.

    3.Щозмінне технічне обслуговування сільськогосподарських машин.

Технічне обслуговування трактора МТЗ-80  проводиться наступним чином:

  • Виконують візуальний огляд і очистку машини від запилення і бруду.
  • Видаляють консерваційні мастильна покриття.
  • Оцінюють стан і готують до запуску акумулятори.
  • Контролюють рівень масла в основних вузлах і агрегатах, доливають рідину до норми, при необхідності.
  • Змащують труться і складові елементи за допомогою прес-маслянки.
  • Перевіряють і підтягують до необхідних параметрів різьбові і штифтові з'єднання.
  • Звертають увагу на стан натягу ремінного приводу, роботу вентилятора, генератора, блоку управління. Перевіряють тиск в шинах (на гусеничних аналогах - ступінь натяжки з'єднувачів гусеничних траків).
  • Включають силовий агрегат, прослуховують його роботу.
  • Виконують заправку холодоагентом і пальним.
  • Візуально зчитують показання вимірювальних приладів на відповідність стандартним нормам.

Обкатка трактора

Технічне обслуговування тракторів в період експлуатаційної обкатки передбачає проведення ряду обов'язкових маніпуляцій. Серед них:

  • Очищення машин від бруду і пилу.
  • Зовнішній огляд на предмет наявності течі паливно-мастильних матеріалів і електроліту усунення існуючих протікань.
  • Контроль рівня масла і його долівка до необхідного параметра.
  • Проведення аналогічної процедури по охолоджуючої рідини.
  • Перевірка роботи і стану дизельного агрегату, рульового вузла, склоочисників, гальмівної системи, елементів сигналізації і освітлення.
  • Через три робочі зміни додатково проводять і регулюють натяг ременів вентилятора і генераторного приводу.

Щоденне технічне ослуговування трактора

Крім очищення вузлів від пилу і бруду, при щоденному технічномуобслуговуванні тракторів виконують такі роботи

  • Візуально перевіряють наявність течі, масла, палива і електроліту в місцях з'єднань з подальшим усунення несправностей, якщо в цьому є необхідність.
  • Контролюють рівень масла в картерних піддоні, доливають рідину до необхідного рівня.
  • Аналогічну операцію проводять з холодоагентом в радіаторі.
  • Способом прослуховування і огляду перевіряють дизельну установку, рульове управління, гальма, сигналізацію, склоочисники, освітлення.

Протягом зміни допускається дозаправка техніки маслом

Технічне обслуговування та ремонт тракторів в цьому контексті проводиться через кожні 60 годин роботи машини. До переліку робіт входять наступні операції:

  • Очищення від бруду та пилу.
  • Візуальна перевірка наявності течі паливно-мастильних матеріалів.
  • Усунення підтікання, при необхідності.
  • Перевірка кількості масла в картері, доливання до необхідного параметра.
  • Аналогічна маніпуляція з холодоагентом в радіаторі.
  • Перевірка працездатності освітлення, сигналізації, рульового управління, склоочисників, блокіратора запуску мотора, натягу ремінного приводу і тиску в шинах.
  • Контроль стану основної масляної магістралі, герметичності з'єднань і очисників повітря.
  • Контроль спритності роторної частини відцентрового масляного фільтра після зупинки силового агрегату.
  • Очищення і перевірка клем АБ, закінчень проводки, наявності дистильованої води.
  • Ліквідація осаду з фільтрів грубої очистки, конденсату з гальмівних блоків і повітряних резервуарів.
  • Мастило всіх частин, що вимагають цій процедурі відповідно до спеціальної мастильної карті.

2.Щозмінне технічне обслуговування тракторів.

Щозмінне технічне обслуговування тракторів (ЩТО) включає зовнішню очистку і перевірку зовнішнього кріплення вузлів, меха­нізмів; усунення підтікання палива, води, електроліту, мастила; перевірку рівня (і дозаправку) масла, палива в картерах, баках, охолоджуючої рідини в радіаторі (електроліту в акумуляторах); перевірку роботи контрольних приладів і механізмів.

Щозмінне технічне обслуговування виконують на початку зміни , під час зміни і в кінці зміни.

На проведення щозмінного технічного обслуговування витрачається не більше 30...50 хв робочого часу. Уважне виконання щозмінного ТО дозволяє своєчасно помітити появу несправності і усунути її в почат­ковий період.

Перше технічне обслуговування (ТО-1) включає операції щозмін­ного технічного обслуговування, додатково виконують операції по заправленню картерів мастилом, мащенню деяких підшипників, вузлів; перевірці стану і догляду за акумулятором, контроль за робо­тою вузлів, догляду за повітроочисником. Після очистки фільтрів грубої очистки масла і реактивної центрифуги перевіряють частоту обертання ЇЇ ротора. Перше технічне обслуговування трактора виконують переважно на польовому стані тракторної бригади, а при значному віддаленні від нього — на місці роботи з виїздом на поворотну смугу. У цьому разі обслуговування здійснюють за допомогою пересувного агрегату тех­нічного обслуговування.

До другого технічного обслуговування (ТО-2) входять операції ТО-1 і додаткові по заміні масла в картері двигуна, мащенню вузлів, очистці і промивці повітроочисника і фільтра тонкої очистки масла. Перевіряють пропускну здатність фільтруючого елемента фільтра грубої очистки масла.

Перевіряють і при необхідності регулюють форсунки на тиск впорскування, зазори клапанів, а також між контактами переривання і електродами свічки запалювання. Регулюють муфту зчеплення і ме­ханізм керування нею, гальма, натяг гусениць.

Перевіряють і регулюють паливну апаратуру. Перевіряють і чистять колектор генератора. Уважно перевіряють стан акумулятора і густину електроліту. При необхідності підтягують всі зовнішні кріплення вузлів трактора.

 

Друге технічне обслуговування виконують в майстерні ПТО.

Трете технічне обслуговування (ТО-3) включає операції ТО-1, ТО-2, а також додаткові роботи по контролю і регулюванню вузлів і механізмів трактора, промивають систему охолодження. Визна­чають технічний стан вузлів і агрегатів машин без їх розбирання. Ви­конують нескладні ремонтні роботи, які не вимагають розбирання трактора.

Огляд двигуна і перевірку його стану здійснюють інженер-механік та майстер наладчик.

Основний контроль двигуна — це гальмова або безгальмова пере­вірка його потужних, швидкісних та екологічних показників.

Виконують перевірку та регулювання вузлів гідросистеми, пере­вірку продуктивності насоса, стана запобіжного клапана, шлангів. Контроль вказаних вузлів провадять на тракторі, використовуючи прилад КИ-1097Б з набором необхідних пристосувань.

Перевіряють стан механізмів системи газорозподілу (спрацювання розподільних шестерень, заглиблення клапанів, пружність клапан­них пружин). Без розбирання механізмів визначають кут змі­щення фаз відкривання та закривання клапанів. Промивають паливні баки основного і пускового двигунів. При необхідності регу­люють підшипники заднього мосту, ходової системи, а також знімають турбокомпресор, чистять, розбирають і промивають його деталі.

Сезонне технічне обслуговування (СТО) здійснюють при переході до осіннє-зимового періоду експлуатації, або навпаки. Виконують такі основні операції. Промивають систему охолодження, провадять чергове технічне обслуговування, перевіряють роботу термостатів, замінюють масло і мастила відповідно до сезону в двигуні, гідравліч­ній системі, агрегатах, вузлах силової передачі і ходовій системі. Відключають масляний радіатор системи мащення двигуна. Заміню­ють фільтрувальні елементи палива (якщо вони відпрацювали більше половини свого строку). Перевіряють стан всіх агрегатів електрооб­ладнання. Регулюють відповідно до сезону робочу напругу реле-регулятора. При необхідності провадять роботи з утеплення кабіни, в систему охолодження заливають рідину з низькою температурою замерзання.

3.Щоденне технічне обслуговування сільськогосподарських  машин

Технічне обслуговування зернозбиральних комбайнів викону­ють у неробочий період доби (вночі або вранці до спаду роси), а спе­ціалізованих комбайнів і сільськогосподарських машин — одночасно з технічним обслуговуванням тракторів, використовуючи пересувні агрегати ТО

Технічне обслуговування під час експлуатаційної обкатки виконують всім новим чи капітально відремонтованим сільськогосподарським машинам з початку їх використання згідно з правилами, викладеними в інструкції з експлуатації. ЩТО здійснюють перед початком зміни, в процесі роботи і після її закінчення.

Для комбайнів і складних машин встановлено ТО-1 з однаковою періодичністю – через кожні 60 год роботи, а ТО-2 через кожні 240 год роботи.

Залежно від конкретних умов роботи комбайнів допускається відхилення від установлених строків ТО-1 і ТО-2 в межах ±20 %.

Технічне обслуговування зернозбиральних комбайнів. Перед транспортуванням комбайна виконують такі роботи: встановлюють на місце кабіну, поручні східців, повітрозабірник радіатора, випускну трубу з ежектором, гідропривод механізму очистки сіток повітрозабірника радіатора і краник радіатора, передні та задні фари, підфарники і задні ліхтарі, вмикач стоп-сигналу і стартер.

Розконсервацію проводять у такій послідовності: видаляють консерваційне масло із зовнішньої поверхні вузлів, знімають форсунки і промивають їх у чистому дизельному паливі, підігрітому до 60...80°, зливають з редуктора пускового двигуна і регулятора паливного насоса дизельне масло до рівня контрольних отворів, заливають через декомпресорний краник пускового двигуна 30...50 г суміші бензину з маслом, відкручують пробку продувного каналу, прокручують колінчастий вал двигуна, поки не стече масло, що є в картері, заправляють основний двигун маслом до рівня верхньої мітки масловимірювача. Перевіряють рівень масла у заправних місткостях комбайна, заправляють паливні баки паливом, а систему охолодження водою, видаляють повітря з паливної системи.

Відключають молотарку і встановлюють важіль коробки передач у нейтральне положення, пускають двигун, перевіряють тиск у системі мащення, обкатують двигун протягом 30...40 хв на різних режимах, перевіряють тиск у шинах коліс, справність ножних і стоянкових гальм зчеплення, рівень гальмової рідини в бачках, системах гальмування і гідро-привода виключання зчеплення.

При русі на поворотах і місцевості з похилом 10° швидкість комбайна не повинна перевищувати 3...4 км/год. У темний час доби забороняється обганяти транспортні засоби.

Технічне обслуговування під час обкаткиПри підготовці до обкатки видаляють консерваційне масло. Перевіряють і при необхідності регулюють встановлення пальців, сегментів і затискачів ножа, зазори між витками шнека жатки і днищем її корпуса, пальцями пальчикового механізму і днищем корпуса жатки, билами барабана і декою, установлення мотовила, механізму врівноважування жатки, натяг ланцюга похилого конвейєра, клинопасових і ланцюгових передач комбайна, встановлення днища копнувача, механізм вивантажування копиць, гідроавтоматичну систему закриття копнувача. Перевіряють і при необхідності підтягують з'єднувальні кріплення вузлів комбайна, з'єднання шлангів і трубок гідравлічної та гальмової систем. Усувають зачеплення клавішів соломотряса і граблів соломонабивача за щиток скидання соломи. Перевіряють і забезпечують щільність прилягання перехідного фартуха від похилої камери до днища корпуса жатки (при будь-якому положенні корпуса), бокових металевих щитків до боковий приймальної камери і кожуха корпуса (при будь-якому положенні корпуса жатки), ущільнень корпуса похилої камери до молотарки; ущільнення зернового і колосового гвинтових конвейєрів, кришок люків молотарки, похилої камери зернового і колоскового елеваторів, вивантажувального гвинтового конвейєра, бокових приливів грохота до стінок молотарки. Змащують маточину верхнього і нижнього шківів варіатора жатки, сферичний шарнір шатуна, щічки з'єднувальної ланки ножа. Перевіряють рівень і при необхідності доливають масло в картери основного двигуна,, редуктора пускового двигуна і ведучого моста, корпус паливного насоса і регулятора двигуна, бак гідросистеми; охолодну рідину в радіатор і паливо в бак основного та пускового двигунів; дистильовану воду в акумуляторні батареї. З'єднують клеми акумуляторних батарей і змащують неконтактні частини технічним вазеліном (батареї повинні бути заряджені, вентиляційні отвори прочищені).

Після цього пускають двигун. На холостому ходу перевіряють роботу двигуна, показання приладів і роботу електрообладнання. Перевіряють роботу органів молотарки, лотки і копнувача на малій частоті обертання вала двигуна. Поступово частоту доводять до номінальної. Переконуються в нормальній роботі робочих органів комбайна. Обкатують комбайн на ходу на всіх передачах і з періодичним включенням виконавчих механізмів гідравлічної системи. Перевіряють роботу гальмової системи і нагрівання корпусів підшипників та гальмових барабанів. Під час обкатки стежать за натягом клинопасових і ланцюгових передач, станом з'єднувальних кріплень і кріпленням ведучого шківа привода ходового варіатора.

Після закінчення обкатки через 60 год (при черговому ТО-1) замінюють масло у всіх заправних місткостях і промивають фільтри.

ЩТООчищають від пилу, бруду, післяжнивних решток кабіну (фільтр повітроочисника), сітку забірника повітроочисника двигуна, різальний апарат (або підбирач), підбарабання, робочі поверхні клавішів, грохот і решета очистки, каменеуловлювач. Усувають підтікання масла, палива, гальмової і охолодної рідини. Перевіряють зовнішнім оглядом стан і надійність кріплення повітроочисника двигуна, всмоктувальних трубопроводів, різального апарата, гвинтового конвейєра і мотовила (або підбирача). При необхідності доливають масло у картер двигуна, охолодну рідину в радіатор, паливо в баки основного і пускового двигунів. Змащують маточини верхнього і нижнього шківів варіатора жатки, сферичний шарнір шатуна і щічки з'єднувальної ланки ножа. Пускають двигун на холостому ходу, перевіряють його робот)', механізмів керування, вузлів гідросистеми молотарки комбайна, ходової частини і показання приладів, опускання жатки. Після зупинки двигуна перевіряють на слух роботу центрифуги і турбокомпресора. Під час роботи, коли температура охолодної рідини підніметься до 90 °С, включають механізм гідравлічного привода повітрозабірника радіатора. Залежно від культури, що збирають, і умов збирання перевіряють та регулюють положення і частоту обертання мотовила, зазори між витками гвинтового конвейєра й днищем жатки, а також між пальцями гвинтового конвейєра і днищем жатки, зазори між билами барабана і планками підбарабання, частоту обертання барабана вентилятора і положення решіт очистки. Виявлені несправності усувають.

ТО-1. Виконують операції ЩТО і додатково такі. Зливають відстій із паливного бака, бачка пускового двигуна, фільтрів тонкої очистки палива і фільтра-відстійника, очищають і промивають масляний фільтр турбокомпресора, фільтр і сапун гідросистеми, центрифугу, отвори у кришці паливного бака основного двигуна і пробці бачка пускового двигуна, а також пробках банок акумуляторних батарей, окислені клеми акумуляторів і наконечники приводів, змащують неконтактні частини технічним вазеліном. Перевіряють надійність кріплення повітрозабірника, копіювальних башмаків жатки і пальчикового механізму, конвейєрів похилої камери, корпусів підшипників бітерів, молотильного барабана, валів соломонабивача, корпусів підшипників валів соломонабивача, моста ведучих коліс до рами, ведучих коліс до маточини, подовжувача грохота.

Регулюють натяг ланцюгів похилого конвейєра, механізм зрівноваження корпуса жатки, натяг клинопасових і ланцюгових передач, механізм очищення, запобіжну муфту, гідро-автоматичну систему закривання копнувача, дію гальмової системи і зчеплення Молотарки та ходову частину комбайна. Перевіряють рівень електроліту і, якщо це необхідно, доливають дистильовану воду в акумуляторні батареї.

Немає коментарів:

Дописати коментар